zadzwoń do nas tel. 661 898 609
napisz do nas maila: kontakt@lokalkomunalny.pl

Warunki wykupu

Jeżeli chcesz kupić lokal mieszkalny od gminy, powinieneś spełnić odpowiednie warunki.

Są one określone w ustawie o gospodarce nieruchomościami oraz w uchwale rady gminy, na terenie której znajduje się zajmowany lokal komunalny.

Do najważniejszych warunków należą:

  1. wynajmowanie mieszkania komunalnego w oparciu o umowę najmu zawartą na czas nieoznaczony;
  2. nie zaleganie z czynszem wobec gminy;
  3. złożenie wniosku o wykupienie lokalu mieszkalnego wraz ze wszystkimi wymaganymi dokumentami (np. decyzją o przydziale najmu, umową najmu, kserokopią dowodu osobistego, zaświadczeniem o zameldowaniu w lokalu oraz inne wymagane zaświadczenia).

Rada gminy określać także dodatkowe warunki kupna mieszkania.

Pamiętaj, że kupno lokalu zależy od woli właściciela lokalu- tj. gminy!

 

Skontaktuj się z nami wypełniając formularz kontaktowy, a specjaliści z którymi współpracujemy sprawdzą możliwości wykupu przez Ciebie mieszkania i uzyskania bonifikaty w Twojej sytuacji.

Jeżeli jesteś zainteresowany informacjami dotyczącymi zmian prawa o lokalach zapraszamy do artykułów na naszym portalu – LokalKomunalny.pl oraz na naszym profilu na Facebooku.